Klachtenregeling
ElevatingwithOmid is erkend NOBCO coach
Kwaliteit leveren, dat is één van de belangrijkste kenmerken van NOBCO. NOBCO-coaches onderscheiden zich in professionaliteit door hun opleiding en in veel gevallen hun internationaal erkende keurmerk. Het keurmerk borgt dat coaches zich blijven ontwikkelen, nascholing volgen, intervisie houden, de Internationale Ethische Code (IEC) onderschrijven en zich committeren aan het Klachtenreglement.
Klachtenprocedure
Het bestuur van NOBCO heeft een formele klachtenprocedure en heeft daartoe twee onafhankelijke commissies benoemd: de Commissie Klachtbehandeling en de Commissie van Beroep. Iedere NOBCO-coach heeft in zijn of haar ‘overeenkomst tot aansluiting’ verklaard de Internationale Ethische Code te onderschrijven en zich te houden aan het klachtenreglement. De commissie is onafhankelijk en behandelt klachten volgens een vaste procedure: klachtenprocedure en het klachtenreglement.
Klachtenreglement
Ontevreden klanten kunnen een klacht indienen over de werkzaamheden van hun coach. De klacht wordt afgehandeld door de Commissie Klachtbehandeling. Deze commissie is onafhankelijk. De procedure voor het afhandelen van een klacht staat beschreven in het klachtenreglement. Om te beoordelen of een klacht gegrond is, kijkt de commissie naar de Internationale Ethische Code (IEC). De Commissie Klachtbehandeling beoordeelt of er is gehandeld, zoals van een coach mag worden verwacht.
Lees meer over de procedure en het klachtenreglement op:
www.nobco.nl »
